А що ховається за твоєю благодійністю?


Значення слова «багодійність» очевидне: «робити благо». Вікіпедія говорить так : Благоді́йність, також харетативністьдоброчи́нність — безкорисливе надання допомоги потребуючим, які не є пов'язаними з благодійником.

Та чи буває благодійність безкорисливою? Не будемо брати до уваги бізнес, де благодійність – спосіб знизити податки чи зайвий раз «пропіаритись» у ЗМІ.

Сьогодні мова про тебе, звичайного жителя планети, у якого стискається серце від постів у ФБ про хворих діток та який регулярно (чи інколи) перераховує частину «кровних» «на благодійність».

Що керує тобою? Які мотиви твоєї благодійності?

Тренд

Людяність, альтруїзм та допомога ближньому сьогодні в моді. І це кльово! Кумири молоді ініціюють благодійні флешмоби, керують фондами допомоги, займаються волонтерством.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, бо це мейнстрім»

Зцілення

Коли життя лишає на серці відмітину горем, людина шукає порятунок, зцілення, ліки від депресії.
І благодійність часто стає порятунком для душі. Максимальний рівень емпатії, коли почуття близьких того, хто потребує допомоги, такі знайомі і ще такі свіжі, диктує потребу допомогти. Врятувати тих, кого ще можна врятувати.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, щоб зцілити свою душу»

Значимість

Людині просто необхідно відчувати свою значимість. І можливість допомогти, наблизити когось до порятунку – це потужне джерело саме тієї значимості, сили, впливовості.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, щоб відчувати себе потрібним»

Відчуття провини

Достаток – це не просто яхти, авто і котеджі. Це ще й випробування. Особливо для тих, хто виріс в небагатій родині. Людина, яка росла з поняттям, що бути багатим – соромно (більшість вихідців з Радянського Союзу), ризикує жити з комплексом провини, досягнувши фінансового успіху. Саме це і спонукає ділитися з ближніми, намагаючись таким чином виправдатись за власне багатство.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, щоб не бути засудженим біднішими родичами та знайомими»

Знецінення власних проблем

«Все пізнається у порівнянні». «Після темнішої ночі світліший схід сонця». «Без нещастя не відчуєш щастя». І це також про благодійність. Намагаючись подолати власні негаразди, людина порівнює їх з негараздами інших. Саме той букет почуттів, що виринає в цей час з підсвідомості, і штовхає людину допомогти тому, чий стан справ по суті послабив тягар та катастрофічність власних проблем.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю через вдячність долі, що в мене не все так погано»

Позитивний образ

Благодійність – благородна риса, яку прийнято вважати ознакою гідної людини. Особа, що живе в тенетах перфекціонізму, не може собі дозволити ігнорувати жодного способу досягти ідеальності.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, бо я гарна людина»

Релігійні переконання

Віруючі більшості релігій щедрі на подаяння та вважають благодійність, допомогу ближньому невід’ємним атрибутом віри та життя с Богом. Та варто ознайомитись з висловами священних книг щодо благодійності і стає зрозуміло: благодійність – це спосіб спасіння власної душі та надія на прощення гріхів.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, щоб Бог простив мої гріхи»

Гормон щастя

Фізіологічна причина творити добро – нестача серотоніну, одного з «гормонів щастя» в організмі.
Саме він відповідає за відчуття власної важливості та значимості (читай «щастя»). Один зі способів підвищення його кількості в організмі – займатися благодійністю. До речі, отримувати більше задоволення від вручення подарунків (благодійність?), ніж від їх отримання – це також про серотонін.
Мотив: «Я займаюсь благодійністю, бо мені це подобається»

Отже, благодійність – це не просто готовність робити добрі справи. Її мотиви – це тема для глибокого психологічного дослідження, яке може багато розповісти про кожного з нас.

Та чим би не керувався ваш мозок, спонукаючи до благодійності – це круто. І передайте йому через нейромедіатор, що він молодець! Творіть добро!


Коментарі