«Сторітелінг – ключова характеристика лідера.Майбутнє – за людьми, які вміють розповідати історії»Джефф Безос, засновник Amazon
Всі ми ще з дитинства обожнюємо історії. Цікаві. Захопливі. Ті, які занурюють у себе та проживаються разом з героєм. Не дивно, що сторітелінг як частина копірайтингу став успішним маркетинговим інструментом, який викликає емоцію та прихильність до бренду.
Як навчитися писати чи розповідати історії, які продають?
Головний секрет успішного копірайтингу – це принцип взаємності: за свій витрачений час читач прагне щось отримати взамін. Саме тому контент має бути не лише емоційним, а й корисним для потенційного клієнта.
Головні задачі сторітелінгу:
- Об’єднати всю комунікацію в єдину історію.
- Викликати емоцію у читача.
- Побудувати тривалу лояльність до бренду/продукту.
Обов'язкові елементи історії:
- персонаж
- проблема
- сюжет
- опис емоцій персонажа протягом сюжету
Формула розвитку сюжету:
Криза – Проблема – Дія – Результат – Висновок
Отже, беручись за написання історії для соціальних мереж чи інших джерел комунікації, важливо пам'ятати про головні правила успішного сторітелінгу.
- Визначте персонажа. Ви можете розповідати від свого імені або від імені клієнта, наприклад.
- Окресліть проблему, рішення якої ви плануєте донести до читача. Ваша розповідь повинна вести персонажа шляхом до її вирішення.
- Драматургія + сюжет. Використовуйте формулу розвитку сюжету: Криза – Проблема – Дія – Результат – Висновок. Будьте щедрими на деталі, які передають характер персонажа, умови, в яких він діє.
- Яскраво прописуйте емоції, які відчуває персонаж на кожному з етапів. Вирішення проблеми також має бути сповнене позитивною емоцією персонажа.
Об’єм тексту
Безперечно, якщо історія цікава, читача не злякає її великий об’єм. Але зазвичай у мережі користувачі не схильні читати лонгріди. Компромісним рішенням для копірайтера буде почати з невеликих текстів та закохати ними читачів у свою майстерність. Згодом ваших текстів чекатимуть та із захопленням читатимуть, незалежно від їх об’єму.
Деталі - важливі
Оформлення тексту. Окрім контексту, має значення, як оформлено текст, чи зручно його читати. Окрім лінійного сприйняття, беріть до уваги кросс-читання (по діагоналі). Важливо виділяти абзаци, діалоги. Також у нагоді стануть смайли. Однак пам’ятайте, що 90% - це основний текст і 10% - акценти.
Зображення. Картинка, якою ви доповните текст – це мов відеоряд фільму, який формується в уяві читача, поки він читає вашу історію. Тому картинка має бути доречною, емоційною та транслювати контекст історії.
Існує ряд прийомів для побудови історії у копірайтингу
Ось декілька з них:
- Фальстарт: неочікуване переривання сюжету та його розвиток в іншому напрямку.
Техніка Фальстарт на основі казки "Царівна Жаба": "Стріла першого дісталась Царівні, другого - Князівні, третього - .... Жабі."
Ідея для копірайтингу: історія про розмірене життя клієнта та його раптова зміна на краще одразу після контакту з товаром.
- Пелюстки: декілька сюжетних ліній, поєднаних однією проблемою.
Техніка Пелюстки на основі казки "Царівна Жаба": "... повиходили брати на поле та й нумо стріляти. Запустив стрілу перший брат... (розповідь про шлях стріли, куди вона потрапила, як її знайшла наречена тощо). Запустив стрілу середній брат..... Запустив стрілу молодший брат...."
Ідея для копірайтингу: Іван не користується товаром і його життя виглядає так, а Сергій - користується. І він красень ;)
- Спарклайнс: порівняння «Що було» і «Що могло б бути, якби…»
Техніка Пелюстки на основі казки "Царівна Жаба": "Іван кинув у піч кожушок жінки... "Якби ти не спалив кожушок, жили б ми щасливо." Поплакала - і перекинулась зозулею царівна..."
Ідея для копірайтингу: Олена відмовилась від пропозиції, а Тетяна погодилась. Зустріч через тиждень/рік: разючі зміни у однієї і сум за втраченою можливістю у іншої.
- Мономіф: Хронологічна історія героя через терни до перемоги.
Техніка Мономіф на основі казки "Царівна Жаба": шлях пошуку Іваном дружини, пригоди на цьому шляху та довгоочікувана зустріч.
Ідея для копірайтингу: Андрій довго шукає ідеальний товар для себе. На шляху трапляються гарні варіанти і не дуже. Аж поки він не зустрічає той самий продукт!
- Гора: Класика мотиваційних історій, коли герой прямує в невідоме (успішне і не зовсім) через злети і падіння. Присутня кульмінація, здавалося б, перемога, але за нею можливе падіння. Разом з тим, в результаті герой отримує цінний досвід.
Техніка Гора на основі казки "Царівна Жаба": альтернативна історія, якби шлях пошуку Іваном дружини не закінчився зустріччю. Але він би усвідомив свою помилку і зробив висновки.
Ідея для копірайтингу: Катерина мріяла стати стюардесою та відвідати багато країн. Через життєві обставини мрія не збулась, але завдяки продукту Катерина тепер може часто подорожувати і здійснити свою мрію.
Формула "Що більше прийомів, то кращий текст" не завжди працює. Навіть на основі одного прийому можна створити історію, яка проникне у серце кожного читача. Згадайте, як ви плакали під мультфільм "Король Лев" чи переживали кожну драму разом з Форестом Гампом. А це лише мономіф :)
Більше того, я впевнена, кожен з нас апріорі вміє створювати круті історії! Коли наступного разу розповідатимете друзям ситуацію, яка сталась з вами напередодні, а вони слухатимуть з відкритим ротом, проаналізуйте, як ви говорите. Як будуєте розповідь. Які прийоми використовуєте. Проаналізували?
Нумо застосовувати отримані знання на практиці!
#Пиши_щоб_читали
Коментарі
Дописати коментар