Любов зі смаком березового соку

 


-Тобі допомогти?

-Ні, коханий, дякую. Я сама...

Знову "Я сама?", раптом спіймала себе на думці. Але навіщо? Я ж, як і всі дівчатка, мрію про надійний тил, плече (чи як там прийнято мріяти?). Я хочу вирішувати лише якого кольору придбати чобітки, а решта глобальних питань – на ньому: сильному, всемогутньому.

Тоді чому? Хто мене за язик потягнув? І чому в цей момент я відчуваю себе самотньою 5-річною дівчинкою на батьківському подвір'ї?

Стоп! Самотньою дівчинкою? То ось хто мене смикнув за язик! За душу. За маленькі ниточки, що мов нерви, тягнуться з самого дитинства. Торкнешся – і прострілює болем. Вона смикнула. Ця дівчинка, яка мала без упину доводити, що вона чогось варта. Що вона вміє. Вміє САМА! А він, найдорожчий чоловік, -тато,- так економно нагороджував похвалою. Малесенькими крапельками, що жадібно ловились вухами, очима, серцем...

(Та й крапельки ті були дивними на смак. Мов той березовий сік, ще один неоднозначний спогад з дитинства: ніби й сік, а на смак – розчарування.)

Стримана посмішка самими лише кутиками вуст була найвищою, єдиною похвалою. А для маленької дівчинки що не день – суцільний марафон. Божевільний спринт з перешкодами, де нагородою – ледь підняті кутики рідних вуст.

- Тату, давай я допоможу тобі пофарбувати лавку!

- Не мороч голову! Йди грайся!

 

-Тату, а давай я посуд помию!

- Ой, я краще сам. Йди у свою кімнату...

І вже рідше чути в домі "Тату, а давай я"...  І все глибше у душі раною "Я краще сам". А думки в голові  – роєм. Як стати гідною для тата? Як відчути власну цінність? Як довести, що я варта? Я можу! Я заслуговую на похвалу!

Котяться дитячі сльози щокою дорослої жінки. Жінки, яка звикла досягати кращого, більшого, вищого. Але ані сертифікати експертності на стіні, ані повні кохання очі чоловіка не в змозі нарешті запевнити її, що вона Може.

Та життя вносить свої корективи. І звичне "Я сам" все частіше зраджують зморшкуваті руки, що потребують допомоги. І не таке вже певне це "Я сам". Бо душа – в друзки, коли приходить усвідомлення, що помилок зроблено багато. І кожна з них – рубцем на серці найдорожчої.

І звучить старечий голос " Я пишаюся тобою", і кутики вуст ледь помітно пливуть догори.

Та усьому свій час... Запізно.

Коментарі